مسکو: تحرکات نظامی آمریکا در مرز‌های روسیه به بالاترین سطح رسیده است

مسکو: تحرکات نظامی آمریکا در مرز‌های روسیه به بالاترین سطح رسیده است

رئیس ستاد عملیاتی ارتش روسیه از افزایش تحرکات نظامی آمریکا و متحدانش در نزدیکی مرز‌های این کشور خبر داد.

به نقل از خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال سرگئی رودسکووی، رئیس ستاد عملیاتی ارتش روسیه اعلام کرد فعالیت‌های نظامی آمریکا و متحدان عضو ناتو آن در نزدیکی مرز‌های روسیه با بالاترین سطح خود رسیده است.

رودسکووی روز دوشنبه در یک جلسه توجیهی اعلام کرد: وزارت دفاع روسیه مرتباً سطح بالایی از فعالیت‌های نظامی آمریکا و متحدانش را در نزدیکی مرز‌های خود رصد و ثبت می‌کند.

این مقام وزارت دفاع روسیه افزود با وجود همه گیری ویروس کووید-۱۹، ناتو تمرینات خود را که به نظر می‌رسد به منظور مقابله با روسیه است، افزایش داده؛ همچنانکه ناتو برای ارتقا قابلیت‌های نظارتی خود بر روسیه، ایستگاه راداری خود در نروژ را مدرن سازی کرده است.

این مقام روس ضمن انتقاد از نظارت نظامی گسترده آمریکا در دریای مدیترانه، آن را در تناقض با توافقات دو جانبه در خصوص سوریه دانست.

با وجود هشدار‌های روسیه، آمریکا و متحدانش همچنان به عملیات تجسسی در نزدیکی مرز‌های این کشور ادامه می‌دهند. در چند ماه گذشته یک هواپیمایی جاسوسی آمریکا بار‌ها در نزدیکی مرز‌های روسیه و در نزدیکی دریای سیاه، منطقه کالینینگراد و پایگاه‌های نظامی این کشور در سوریه مشاهده شد. همچنین خبرگزاری اسپوتنیک اخیرا به نقل از پایگاه «پلین رادار» گزارش داد هواپیمای «آر سی-۱۳۵ وی ریوت جوینت»، هواپیمای شناسایی و استراتژیک آمریکا در چند ماه گذشته در حال پرواز سه ساعته در نزدیکی مرز‌های غربی روسیه در منطقه بالتیک مشاهده شده است.

وزارت دفاع روسیه بار‌ها از واشنگتن خواسته است تا عملیات تجسسی خود را در نزدیکی مرز‌های این کشور متوقف کند. این در حالی است که واشنگتن هرگونه عملیات جاسوسی نزدیک حریم هوایی روسیه را تکذیب می‌کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: مسکو تحرکات نظامی آمریکا مرز‌های روسیه بالاترین سطحمقام روسنظارت نظامیدریای مدیترانهتناقض با توافقات
[ دو شنبه 12 خرداد 1399 ] [ 20:37 ] [ فاتح ]
[ ]