سردار شکارچی: صدای شکستن استخوان‌های امپریالیسم آمریکا به گوش می‌رسد

سردار شکارچی: صدای شکستن استخوان‌های امپریالیسم آمریکا به گوش می‌رسد

معاون فرهنگی ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: ابهت پوشالی آمریکا در حال فرو ریختن است و صدای شکستن استخوان‌های آن بیش از پیش به گوش می‌رسد.

صدای شکستن استخوان‌های امپریالیسم آمریکا به گوش می‌رسدبه نقل از خبرنگاران جوان،  سردار سرتیپ پاسدار «ابوالفضل شکارچی» معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفت‌وگویی، با اشاره به رفتار‌های نژادپرستانه رئیس‌جمهور آمریکا و خشونت‌های غیرانسانی پلیس آمریکا علیه شهروندان و سیاهپوستان این کشور اظهار داشت: دولت استکباری آمریکا بر خلاف شعار‌های دروغین حقوق بشری، این روز‌ها چهره زشت و غیر انسانی خود را در مواجهه با اعتراضات مردمی بیش از پیش نمایان و با توسل به خشن‌ترین روش‌ها، پایه‌های دموکراسی دروغین را متزلزل کرده است.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح افزود: نظام استکباری آمریکا در حالی این روز‌ها شاهد صحنه ناآرامی و آشوب‌های گسترده در این کشور است که سران کاخ سفید همواره و در ادامه سیاست‌های مداخله‌جویانه خود عامل بسیاری از ناهنجاری‌ها در منطقه و جهان هستند.

وی ادامه داد: خبرسازی‌های دروغین در ارتباط با جان باختن تعدادی از اتباع مهاجرین افغانستان در مرز‌های جمهوری اسلامی ایران و ارتباط آن با نیرو‌های مرزبانی نمونه‌ای از این دروغ‌پردازی‌هاست که شواهد نشان می‌دهد با هدف لطمه زدن به روابط برادرانه دو کشور ایران و افغانستان طراحی شده است؛ حال آنکه پذیرش بیش از سه میلیون نفر از مهاجران افغانستانی طی سه دهه اخیر در جمهوری اسلامی ایران و پیوند‌های عمیق دینی و قومی تردیدی باقی نگذاشته است که برخی تحرکات تفرقه‌افکنانه نمی‌تواند مانعی در مقابل تداوم این پیوند‌ها باشد.

سردار شکارچی در بخش دیگری از این گفتگو به رفتار مضحک وزارت خزانه‌داری آمریکا در قرار دادن نام تعدادی از مسئولان و فرماندهان نیروی انتظامی ازجمله وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی در لیست تحریم‌ها اشاره و عنوان کرد: این قبیل اقدامات ایذایی و از سر استیصال، نخواهد توانست بر اراده مردم و مسئولان نظام اسلامی در مقابله با خوی استکباری و سلطه‌طلبی آمریکا کوچکترین خدشه‌ای ایجاد کند.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح تأکید کرد: ابهت پوشالی آمریکا در حال فرو ریختن است و صدای شکستن استخوان‌های آن بیش از پیش به گوش می‌رسد.

سردار شکارچی گسترش ناامنی‌ها در سرتاسر ایالت‌های آمریکا و واگرایی متحدان سنتی از این کشور را گواه آشکاری بر مدعای خود عنوان کرد.

لزوم توجه نهاد‌های حقوق بشر به قتل شهروند سیاه پوست آمریکایی

آقای باقری کنی در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه مطابق آمار روزانه حدود ۳ شهروند آمریکایی توسط پلیس کشته می‌شوند، افزود: نوع قتل شهروند سیاهپوست آمریکایی بسیار فجیع بود. ساختار نژادپرستانه‌ای که در عرصه‌های مختلف حاکمیتی آمریکا نهادینه شده است موجب بروز این اتفاق شده است؛ باراک اوباما که ۸ سال رئیس جمهور آمریکا بود می‌گوید این یک امر عادی است و هر روز در آمریکا اتفاق می‌افتد!

باقری کنی گفت: در ایالت شیکاگو ۶۰ درصد کشته شدگان به دلیل ابتلا به کرونا سیاه پوست بوده اند.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان ادامه داد: نهاد‌های حقوق بشری در دنیا باید نسبت به قتل شهروند سیاه پوست آمریکایی حساس باشند و نسبت به آن واکنش نشان دهند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه افزود: ترامپ بار‌ها به هزینه سنگین ۷ تریلیون دلاری آمریکا در منطقه اشاره کرده، اما اشاره‌ای به این موضوع نمی‌کند که این سیاست آمریکا موجب قتل و جرح صد‌ها هزار نفر از مردم منطقه شده است.

باقری کنی گفت: آنچه جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته بر روی آن تاکید داشته است، اکنون برای جهانیان نمایان می‌شود که تهدید آمریکا تهدیدی محدود و ناشی از ماجراجویی سران آمریکا نیست بلکه این یک بنیان فکری نهادینه شده در ساختار حاکمیتی آمریکاست. باید از شیوع این بنیان فکری در جهان جلوگیری کرد.

قتل «جورج فلوید» توسط پلیس آمریکا مغایر با تمامی کنوانسیون‌ها و میثاق‌های حقوق بشری است

یک حقوقدان حوزه بین الملل با بیان اینکه رسالت منشور ملل متحد، عدم تبعیض است، گفت: اتفاقی که اخیرا در آمریکا رخ داد می‌تواند در دستور کار مجمع عمومی و شورای حقوق بشر قرار گیرد.

دکتر امیر بی پروا، درباره قتل وحشیانه جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی توسط مامور پلیس و انتشار گسترده آن در رسانه‌ها از منظر حقوق بین الملل و حقوق بشر، افزود: این افراد مورد حمایت میثاق حقوق مدنی، سیاسی و میثاق حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند و حقوق بین الملل اقتضای رفتار برابر با همه افراد دارد.

این حقوقدان حوزه بین الملل خاطرنشان کرد: دولتی که این میثاق‌ها را نقض و تبعیض نژادی را اعمال کند؛ حقوق بشر را نقض کرده است.

وی اظهار کرد: سیاه پوستان یک سوم جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهد و در محدوده اقلیت تعریف نمی‌شوند؛ بلکه حقوق یک گروه نژادی نقض شده و مغایر با تمامی کنوانسیون‌ها و میثاق‌های حقوق بشری است؛ چرا که تبعیض حقوق افراد در هیچ یک از اسناد حقوق بشر جایز نیست و هر گونه تبعیض نژادی، نقض حقوق بشر تلقی می‌شود.

بی پروا در پایان با بیان اینکه با اقدام اخیر یک مامور پلیس در آمریکا، نقض حقوق بین الملل رخ داده است، اذعان کرد: رسالت منشور ملل متحد، عدم تبعیض است. اتفاقی که اخیرا در آمریکا رخ داد می‌تواند در دستور کار مجمع عمومی و شورای حقوق بشر قرار گیرد و قطعنامه‌های سیاسی محکمی برای این موضوع صادر کنند.

منبع : خبرنگاران جوان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: سردار شکارچی صدای شکستن استخوان‌های امپریالیسم آمریکا گوش
[ یک شنبه 11 خرداد 1399 ] [ 21:41 ] [ فاتح ]
[ ]