تشریح ویژگی‌های رادار خلیج فارس از زبان رئیس جهادخودکفایی نیروی پدافند ارتش

تشریح ویژگی‌های رادار خلیج فارس از زبان رئیس جهادخودکفایی نیروی پدافند ارتش

امیر آقامحمدی گفت: توانستیم در باند فرکانس خیلی پایین، رادار راهبردی «خلیج فارس» را بسازیم که هیچ هواپیمای رادارگریزی نتواند از تور کشف این رادار، فرار کند.

به نقل از  خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ دوم «صمد آقامحمدی» رئیس جهادخودکفایی نیروی پدافند ارتش درباره رونمایی از دو سامانه جدید راداری «خلیج فارس» و «مراقب» اظهار کرد: این سامانه‌ها با برد‌هایی که دارند ویژگی متمایز و خاصی را برای دنیا و صنایع نظامی، ترسیم کردند.

او ادامه داد: در رادار «خلیج فارس» در فاصله ۸۰۰ کیلومتر، هیچگونه هواپیمای رادارگریز و حتی موشک‌های بالستیک که از جو خارج و وارد می‌شوند نمی‌توانند از تور کشف این رادار فرار کند.

امیر سرتیپ آقا محمدی اظهار کرد: در حوزه رادار «مراقب» هم با توجه به اینکه این رادار، سامانه راداری کشف، شناسایی و رهگیر است با استفاده از فناوری‌های نوین و کشف سه بُعدی و قابلیت‌های ویژه این رادار در برد ۴۰۰ کیلومتر با دقت و سرعت می‌توانیم ۳۰۰ هدف را در آن واحد، با تجزیه و تحلیل کامل به شبکه پدافندی کشور ارائه دهیم.

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: پس از رونمایی از این دو رادارا می‌توانیم به صراحت اعلام کنیم که نیروی پدافند هوایی ارتش که قطب پژوهشی آن در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی است به عنوان سازمانی است که در لبه‌های دانش در حوزه مخابرات و رادار، در حرکت است.

او افزود: با رونمایی از رادار‌های «خلیج فارس» و «مراقب» می‌توانیم عنوان کنیم در حوزه نظامی هیچ گونه محدودیتی برای تولید هیچ گونه راداری نداریم.

امیر سرتیپ آقا محمدی اضافه کرد: رادار «خلیج فارس» مشابه خارجی ندارد، زیرا کشور‌هایی که در حوزه فرکانس پایین ورود کرده اند موفق نبوده اند.

او با بیان اینکه با استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش بنیان و متخصصان نیروی پدافند هوایی ارتش آن‌ها را تولید کردیم، افزود: سازمان جهاد خودکفایی ارتباط تنگاتنگی با شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌های تراز اول کشور و استادان خبره دارد.

منبع :خبرنگاران جوان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: تشریح ویژگی‌ رادار خلیج فارس زبان رئیس جهادخودکفایی نیروی پدافند ارتش امیر سرتیپ آقا محمدی
[ سه شنبه 2 ارديبهشت 1399 ] [ 22:16 ] [ فاتح ]
[ ]