میدل‌ایست‌آی: تحریم‌ها نفوذ ایران در منطقه را کاهش نداده است

میدل‌ایست‌آی: تحریم‌ها نفوذ ایران در منطقه را کاهش نداده است

میدل‌ایست‌آی تاکید کرد که تحریم‌ها نفوذ ایران در منطقه را کاهش نداده و هدف از مجازات ایران به‌واسطه تحریم‌های آمریکا علیه این کشور، خاتمه دادن به فعالیت‌های ایران در منطقه است.

به نقل از خبرنگاران جوان، میدل‌ایست‌آی طی گزارشی از نقش برجسته ایران در تحولات منطقه و تاثیر کشورمان در غرب آسیا گفته است.

میدل‌ایست‌آی در این گزارش ضمن اعتراف به نفوذ گسترده ایران در منطقه، می‌نویسد: «هدف از مجازات ایران به‌واسطه تحریم‌های آمریکا علیه این کشور، خاتمه دادن به فعالیت‌های ایران در منطقه از جمله کمک به حزب الله، حماس، نیروهای دیگر در عراق و انصار الله در یمن است».

این گزارش در ادامه می‌افزاید: «از دیدگاه آمریکا و چندین کشور اروپایی، بهترین راه برای متوقف کردن رفتار منطقه‌ای تهران تغییر رژیم ایران و یا اصلاحات اساسی در این کشور است».

در ادامه این گزارش آمده است که آمریکا پس از ناامیدی از تغییر رژیم در ایران، به این امید است که بواسطه اعمال تحریم‌های گسترده علیه تهران و اعمال محدودیت در نظام مالی این کشور نفوذ تهران بر سایر کشورهای منطقه را کاهش دهد و رابطه آن‌ها را قطع کند. این گزارش همچنین تاکید می‌کند که واشنگتن امید فراوانی به امارات و عربستان دارد تا بتواند سیاست‌های تحریمی خود را به نحو بهتری اجر کند.

این گزارش پس از این مقدمه نسبتا طولانی، این سوال را مطرح می‌کند که تا چه اندازه آمریکا توانسته بواسطه این استراتژی موفقیت کسب کند؟ میدل‌ایست‌آی در ادامه به تخمین اشتباه منابع صرف شده مالی ایران در کشورهای منطقه می‌پردازد و تاکید می‌کند که واشنگتن در میزان این مبالغ اقرار کرده است.

این رسانه انگلیسی در ادامه به شکست سیاست‌های تفرقه‌افکنانه عربستان در سطح منطقه پرداخته و تاکید می‌کند که این سیاست‌های نادرست نهایتا به سود ایران و ضرر آمریکا تمام شده است.

این رسانه نهایتا و در مقام نتیجه‌گیری می‌نویسد: «هرچند که تحریم‌ها موقتا در افزایش نفوذ منطقه‌ای ایران نقش منفی داشته اما روابط قومی و مذهبی و همچنین اشتباهات استراتژیک سایر بازیگران، نقش عمده‌ای در پیشرفت نفوذ ایران در منطقه داشته است و تحریم‌های اقتصادی علیه ایران نمی‌تواند نقش اساسی تهران در خاورمیانه را کاهش دهد».

منبع : خبرنگاران جوان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: میدل‌ایست‌آی تحریم‌ها نفوذ ایران منطقه کاهش میدل‌ایست‌آیتحریم‌ها نفوذ ایران منطقه کاهش نداده هدف مجازات ایران تحریم‌های آمریکا کشورخاتمه دادن فعالیت‌های ایران منطقه
[ سه شنبه 2 ارديبهشت 1399 ] [ 22:1 ] [ فاتح ]
[ ]