رییس مرکز قرآن،عترت ونمازارتش عنوان کرد؛استقبال بی نظیرخانواده ها وکارکنان ارتش ازطرح عیدانه فرهنگی

رییس مرکز قرآن،عترت ونمازارتش عنوان کرد؛استقبال بی نظیرخانواده ها وکارکنان ارتش ازطرح عیدانه فرهنگی

  سرهنگ میدانی با اشاره به استقبال بی نظیر کارکنان و خانواده های ارتش از طرح عیدانه فرهنگی گفت: روند برگزاری مسابقات قرآن در فضای مجازی پس از ریشه کنی ویروس منحوس کرونا ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، سرهنگ مهدی میدانی با اشاره به تغییرات در برنامه‌های قرآنی ارتش متأثر از شیوع کرونا گفت: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور و وضعیتی که برای برنامه های قرآنی ارتش پیش آمد، رویکرد این برنامه ها از برنامه های فیزیکی و اجتماعات به فضای مجازی سوق داده شدند. برای اجرای این برنامه ها با مدیران فرهنگی  سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جلسات متعددی برگزار شد و به نتایج خوبی در این باره دست یافتیم.
وی افزود: مرکز قرآن، عترت و نماز ارتش از ماه های قبل از شیوع  کرونا برای ایجاد یک نهضت قرآن آموزی وترویج احادیث اهل بیت علیهم السلام و فرهنگ نماز  در میان تمام کارکنان و خانواده ارتش از تمام ظرفیت های موجود استفاده کرده است تا بتواند این نهضت را در میان تمام اقشار ارتش ترویج کند.
میدانی خاطر نشان کرد: پیش از این، گروه ها و کانال های قرآنی در ارتش موجود بود اما در ایام عید کار ویژه ای صورت گرفت و طی آن بسته فرهنگی حاوی مسابقات متعدد در زمینه های قرآن، عترت و نماز برنامه ریزی شد و پس از  پیش بینی اعتبار و هدایای آن، به تمامی یگان ها از طریق سایت آجا و نامه نگاری به ادارات اطلاع رسانی شد.
وی گفت: در کانال های قرآنی از جمله مصباح قرآن، مصباح حدیث ارتش و سایت ارتش و همچنین با انتشار بروشورها و اطلاعیه ها راجع به این بسته فرهنگی عیدانه اطلاع رسانی شد و هر آنچه در دست داشتیم، به کار گرفتیم تا بسته جامع فرهنگی که شامل بخش های متعددی است و بخش هایی مهمی از این عیدانه مربوط به مرکز قرآن و عترت بود، برگزار شود.
سرهنگ میدانی ادامه داد: در بخش اول و روزهای اول اجرای طرح، خانواده‌های ارتش تصاویری از سفره های هفت سین خود را ارسال کردند که اکثر آنها سفره های خود را  به تصویری از شهید  سردار سلیمانی مزین کرده بودند.
رییس مرکز قرآن، عترت و نماز ارتش تصریح کرد: بخش دیگری از طرح فرهنگی عیدانه نوروز، طرح هر خانه یک مسجد بود که در این طرح از طریق شبکه مجازی سخنرانی های  ریاست  سازمان عقیدتی سیاسی ارتش حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی با موضوعات مختلفی همچون نامگذاری سال، مبعث، نظافت، شیوع ویروس کرونا و روز جمهوری اسلامی ایران، جوانان وموضوع انتظار و.... در این کانال منتشر شد.
وی گفت: در بخش هر خانه یک مسجد از تلاوت های بهترین قاریان ارتش نیز استفاده شد که این تلاوت ها متناسب با موضوع سخنرانی بود و در مرحله بعد سوالی از متن سخنرانی  تهیه می شد و شرکت کنندگان پاسخ خود را در شبکه‌های اجتماعی ارسال می کردند. هر روز 10 امتیاز برای شرکت در این مسابقه مد نظر قرار گرفته بود که این بخش در مجموع 200 امتیاز را شامل می شد و در نهایت در بخش عیدانه فرهنگی 1500 امتیاز منظور شده بود که به افرادی که بتوانند امتیاز 1500 را کسب کنند، جوایز ارزنده ای اختصاص می گیرد.
میدانی افزود: طرح هر خانه یک مسجد تا 20 فروردین ادامه دارد و  بخش قرآن  نیز با حفظ جزء سی ام وقرائت های تقلیدی و احادیث  متناسب با سطوح تحصیلی از پیش دبستانی تا نیمه اول متوسطه نظر تعداد کثیری از خانواده های ارتش و کارکنان را به خود جلب کرده است.
وی اذعان داشت: با لطف خداوند وعنایت  قران کریم در بخش‌های قرائت‌های تقلیدی، حفظ، احادیث و همچنین برنامه فاخر هر خانه یک مسجد  هزاران نفر از خانواده ها و کارکنان ارتش قران محور و ولایتمدار شرکت کردند، وتحقق این مهم با برنامه ریزی چندین ماهه و چاپ و ارسال چندین هزار جلد کتابچه حدیث به تمامی یگانها و تهیه فایل صوتی و تصویری این کتابها و ارسال ان از طریق سایت اجا و کانالهای مصباح قرآن و حدیث صورت پذیرفت که با استقبال خوبی از سوی خانواده ها و مخصوصا کودکان زیر 15 سال مواجه شدیم.
رییس مرکز قرآن، عترت و نماز ارتش گفت: بخش دیگر عیدانه فرهنگی دل نوشته هایی برای شهدا بود که در این بخش دل نوشته هایی برای شهید سردار سلیمانی، شهید صیاد شیرازی و شهید قرنی ارسال شد. ما توانستیم با طرح عیدانه فرهنگی اوقات فراقت خانواده‌ها را با برنامه های فرهنگی معنویت محور و اثرگذار پر کنیم ودر این رهگذر بسیاری از پیامهای  تشکرآمیز وتوام با محبت خانواده های ارتش برای برگزاری طرح فاخر عیدانه فرهنگی را دریافت کردیم.
سرهنگ میدانی در پایان افزود: روند برگزاری مسابقات و طرح های قرآن و عترت در فضای مجازی پس از ریشه کنی ویروس منحوس کرونا نیز ادامه دارد و  روند حضور هدفمند در فضای مجازی  با رویکرد  نهضت قرآنی و ترویج سیره عملی اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین برای تک  تک کارکنان و خانواده‌های آنان سیر صعودی به خود گرفته است و این مهم از مصادیق تبدیل تهدید به فرصت محسوب می‌شود.

منبع  پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: منبع پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایرانرییس مرکز قرآن عترت نماز ارتش استقبال بی نظیر خانواده ها کارکنان ارتش طرح عیدانه فرهنگی مسابقات قرآنی فضای مجازی کرونا
[ پنج شنبه 21 فروردين 1399 ] [ 1:30 ] [ فاتح ]
[ ]