فرمانده ارشدآجادراستان فارس وکهگیلویه وبویراحمد:ارتش آمادگی راه‌اندازی بیمارستان صحرایی دراستان فارس

فرمانده ارشدآجادراستان فارس وکهگیلویه وبویراحمد:ارتش آمادگی راه‌اندازی بیمارستان صحرایی دراستان فارس

 

 فرمانده ارشد آجا در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیمارستان صحرایی در برخی از استان‌ها راه‌اندازی شده و در استان فارس نیز اگر نیاز باشد ارتش می‌تواند نسبت به راه‌اندازی بیمارستان اقدام کند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم ستاد ابوالقاسم رضایی  با اشاره به اقدامات ارتش در مقابله با کرونا اظهار داشت: ارتش تاکنون اقدامات زیادی در استان فارس برای مقابله با بیماری کرونا انجام داده است که یکی از این اقدامات می‌تواند راه‌اندازی بیمارستان صحرایی باشد. 
وی با بیان اینکه ارتش در این زمینه آمادگی کامل دارد، گفت: بیمارستان صحرایی در برخی از استان‌ها راه‌اندازی شده و در استان فارس نیز اگر نیاز باشد ارتش می‌تواند نسبت به راه‌اندازی بیمارستان اقدام کند. 
فرمانده ارشد آجا در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد با تشکر از مردم و جامعه پزشکی که در خط مقدم این بیماری هستند، افزود: لباس ارتش لباس خدمت به مردم و جانفشانی است و کارکنان ارتش همواره خود را خادم و فدایی ملت می‌دانند. 
امیر سرتیپ دوم رضایی با بیان اینکه ارتش از همان ابتدا حتی یک قدم جلوتر  نسبت به آگاه‌سازی کارکنان و خانواده‌ها اقدام کرد، گفت: به صورت کلی در ۵ حوزه اقدامات ارتش ساماندهی شد که از جمله آنها غربالگری مبادی ورودی شهرها بود که توسط ارتش انجام شد. 
وی با بیان اینکه پس از آن ضدعفونی اماکن، پادگان‌ها، منازل سازمانی ارتش انجام شد، بیان کرد: ارتش همچنین اماکن عمومی و معابر را نیز با استفاده از خودروهای مجهز ضدعفونی کرده و همچنان این روند ادامه دارد. 
فرمانده ارشد آجا در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مرحله بعد راه‌اندازی نقاهتگاه بود که در ۲ مرحله انجام شد، ابتدا در پادگان‌ها برای سربازان و کارکنان تا اگر فردی مبتلا شد بار را از روی شهر خارج کنیم و درمرحله دوم در سطح استان که با کمک علوم پزشکی نقاهتگاه ۲۰۰ تختخوابی در ورزشگاه شهید دستغیب برپا شد. 
امیر سرتیپ دوم رضایی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ۵۴ بیمار در نقاهتگاه ارتش بستری هستند، خاطرنشان کرد: بیماران کرونایی در روزهای آخری که بهبود پیدا می‌کنند به نقاهتگاه منتقل می‌شوند و با امکانات ارتش هم به لحاظ درمانی و هم خوراک پذیرایی می‌شوند تا بهبود کامل پیدا کنند. 
وی اظهار داشت: در نقاهتگاه نیز کلاس آموزشی هم برای افراد برگزار می‌شود که بعد از اینکه بهبود پیدا کردن چگونه خودمراقبتی برای خود و خانواده‌یشان داشته باشند. 
فرمانده ارشد آجا در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از  دیگر اقدامات نیروی زمینی و ارتش راه‌اندازی قرارگاه‌های زیستی است که به افزایش امنیت روانی به مردم کمک می‌کند و مردم در این قرارگاه‌ها به لحاظ علائم اولیه بیماری سنجش می‌شوند و اگر موردی مشکوک باشد در هر ایستگاه آمبولانس و پزشک مستقر است و بلافاصله اقدامات بعد انجام می‌شود. 
امیر رضایی با بیان اینکه از اقدامات دیگر تولید تجهیزات محافظتی است، بیان کرد: یکی از این موارد ابتکار تیم ۵۵ هوابرد شیراز است که با تغییر ماهیت کارگاه تولید چتر به ماسک بخشی از نیاز استان فارس و سایر استان‌ها را تامین می‌کند. 
وی با بیان اینکه از اقدامات دیگر تهیه مواد ضدعفونی سطح و دستشویی است، عنوان کرد: این مواد با اولویت نیروهای نظامی تولید و توزیع می‌شود اما در میان مردم نیز به صورت رایگان پخش شده است.

منبع:  پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: منبع پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایرانفرمانده ارشد آجا استان فارس کهگیلویه و بویراحمدارتش آمادگی راه‌اندازی بیمارستان صحرایی استان فارس
[ پنج شنبه 21 فروردين 1399 ] [ 1:25 ] [ فاتح ]
[ ]