رئیس ستاد ارتش: ارتش حدود ۱۶۰۰ تختخواب بیمارستانی برای بیماران کرونایی تهیه کرده است

رئیس ستاد ارتش: ارتش حدود ۱۶۰۰ تختخواب بیمارستانی برای بیماران کرونایی تهیه کرده است

سیاری گفت: حدود ۱۶۰۰ تختخواب بیمارستانی برای بیماران کرونایی تهیه و ۲۰۰ مرکز تشخیص ایجاد شده است.

ارتش حدود ۱۶۰۰ تختخواب بیمارستانی برای بیماران کرونایی تهیه کرده استبه نقل از خبرنگاران جوان، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی در حاشیه بازدید آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه از مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه نیروی زمینی ارتش در تهران ضمن ارائه گزارشی از اقدامات قرارگاه دفاع بیولوژیک، بیان کرد: سامانه بهداشت و درمان ارتش با پایش مستمر شیوع بیماری در چین از تاریخ ۲۹ بهمن سال گذشته این وضعیت را تحت کنترل داشت و با اعلام شیوع بیماری در کشور، قرارگاه در ارتش سازماندهی شد و در جلسه‌ای که خدمت وزیر بهداشت بودیم آمادگی ارتش را در ابعاد مختلف اعلام کردیم. این جلسه بسیار موثر واقع شد و مورد استقبال قرار گرفت که البته تا اینجا مربوط به قبل از صدور فرمان فرماندهی معظم قوا بود و پس از صدور فرمان فرماندهی معظم قوا اولین اقدام حفاظت و پیشگیری از شیوع در پادگان‌های ارتش بود که به خوبی این کار انجام شد.

او با اشاره به خدمات‌رسانی ۳۸ بیمارستان و ۷۵۰ مرکز درمانی ارتش در سطح کشور، گفت: حدود ۱۶۰۰ تختخواب بیمارستانی برای بیماران کرونایی تهیه و ۲۰۰ مرکز تشخیص و پایش در سطح کشور ایجاد شده و همچنین به تعداد ۶ هزارو ۱۰۰ تخت نقاهتگاه ایجاد شده است و پایش سلامت و ضدعفونی خودرو‌ها در ۲۲ استان و ۹۰ شهر انجام می‌شود. ضدعفونی کردن خیابان‌ها در نقاط مختلف کشور، تولید ماسک و لباس بیمارستانی و تولید مواد شوینده و مواد ضد عفونی کننده از اهم اقداماتی است که انجام شده است.

سیاری با اشاره به ابتکار و خلاقیت نیروی زمینی ارتش در ساخت سامانه‌های ضد عفونی کننده بیان کرد: بسته‌های بهداشتی در نقاط محروم به مردم واگذار شد و هواپیما‌های نیروی هوایی نیز برای جا به جایی مواد مورد نیاز در خارج از کشور آمادگی دارد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه ۱۱ هزار نفر از پرسنل ارتش در زمینه مقابله با ویروس کرونا درگیر هستند، گفت: ۵۰ ایستگاه در مدخل ورودی شهر‌ها برقرار است و تاکنون ۴۳۷ هزار ماسک تولید شده است.

او افزود: اقدام ارتش در راه اندازی مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه دو هزار تختخوابه به منظور ایجاد توانمندی ارتش و کمک به بهداشت و درمان در کشور بوده است که نیروی زمینی با اقدام سریع این ماموریت را به انجام رساند.

سیاری با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان امام رضا (ع) گفت: بیش از ده مقاله تحقیقاتی ارسال و ۲۴ طرح تحقیقی در حوزه‌های مختلف تنظیم شد و تیم‌های متخصص تحقیقاتی جهت ثبت و جمع آوری اطلاعات برای انجام تحقیقات و مستند سازی اعزام گردیدند.

منبع : خبرنگاران جوان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: رئیس ستاد ارتش ارتش ۱۶۰۰ تختخواب بیمارستانی بیماران کروناییامیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی
[ سه شنبه 12 فروردين 1399 ] [ 21:56 ] [ فاتح ]
[ ]