قانون اقدام متقابل در برابر آمریکا تصویب شد؛ آغازی برای پایان «آمریکا در منطقه»

قانون اقدام متقابل در برابر آمریکا تصویب شد؛ آغازی برای پایان «آمریکا در منطقه»

بررسی طرح سه فوریتی مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا امروز برای اولین بار در طول ۴۰ سال انقلاب در دستورکار مجلس قرار گرفت و به صورت قانون درآمد.

به نقل از خبرنگاران جوان، مجلس شورای اسلامی امروز، برای اولین بار در طول ۴۰ سال از انقلاب اسلامی طرح سه فوریتی مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا را در دستورکار قرار داد.

پس از آغاز رسمی جلسه علنی مجلس، فوریت بررسی این طرح به رای نمایندگان گذاشته شد و به اتفاق آراء مورد تایید نمایندگان مجلس قرار گرفت، بهارستان نشینان بلافاصله وارد بررسی جزییات طرح مذکور شدند؛ وکلای ملت پس از موافقت با طرح مذکور شعار "نه سازش نه تسلیم، انتقام انتقام" سر دادند.

نمایندگان مجلس

شعار مرگ بر آمریکا در مجلس

۲۰۰ میلیون یورو برای حمایت از سپاه قدس از صندوق توسعه اختصاص یافت

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح ۳ فوریتی برای مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا پیش از رای گیری درباره ۳ فوریت این طرح خطاب به نمایندگان بیان کرد که ما در تاریخ سوم اردیبهشت ماه سال ۹۸ فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) و نیرو‌ها و سازمان‌های تحت اختیار آن را به عنوان تروریست اعلام کردیم؛ اما با اقدام سفاکانه آمریکا که ترامپ دستور حمله به شهید سلیمانی را صادر و پنتاگون هم عملیات را بر عهده گرفت بنابراین ما این طرح را با ۲ اصلاح با ۳ فوریت امروز در مجلس بررسی می‌کنیم.

لاریجانی با بیان اینکه در اصلاح قانون قبلی و این طرح ۳ فوریتی ما بودجه کافی را به میزان ۲۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای حمایت از نیروی سپاه قدس که وظیفه امنیت در منطقه را بر عهده دارد اختصاص می‌دهیم، معتقد است که این ۲ اصلاح در انی طرح ۳ فوریتی پاسخی به رفتار‌های سفاکانه آمریکا و درخواست مردم برای انتقام است.

صدای ایران در صحن علنی امروز مجلس/ ارتش آمریکا تروریست است

آیت الله جنتی در مجلس

حضور اعضای شورای نگهبان برای بررسی طرح ۳ فوریتی اقدام متقابل علیه آمریکا

در جریان بررسی این طرح در مجلس، حجت الاسلام اعرافی، آیت الله محمد رضا مدرسی یزدی و آیت الله مهدی شب زنده دار از فقها و هادی طحان نظیف، محمد دهقان و سید فضل الله موسوی از حقوق‌دان‌های شورای نگهبان در جلسه امروز حضور داشتند.

در جریان بررسی طرح سه فوریتی، اعضای شورای نگهبان در مجلس حاضر می‌شوند و نظر خود را بیان می‌کنند. پس از تصویب نمایندگان و تایید شورای نگهبان در همان جلسه مجلس، طرح سه فوریتی بلافاصله لازم الاجرا می‌شود؛ بر اساس ماده ١٦٦ آیین نامه داخلی مجلس در طرح‌ها و لوایح سه فوریتی پس از تصویب فوریت کلیات و جزییات در حضور اعضایی شورای نگهبان بررسی و به رای گذاشته می‌شود. در ماده ٩٧ قانون اساسی آمده است: اعضای شورای نگهبان برای تسهیل امور وقتی طرح یا لایحه فوریتی در مجلس در دستور باشد باید حضور داشته و نظر خود را اعلام کنند.

در نهایت نمایندگان در صحن خانه ملت به جزییات طرح مقابله با اقدامات آمریکا رای موافق دادند، بر این اساس جلسه مشورتی اعضای شورای نگهبان به ریاست آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان قانون اساسی تشکیل شد و پس از ساعتی بحث و بررسی سخنگوی این شورا اعلام کرد که شورای نگهبان با این طرح موافقت کرده است. طبق قانون پس از تایید شورای نگهبان این مصوبه به صورت قانون درآمده و از امروز لازم الاجراست.


بیشتر بخوانید:

جزییات قانون اقدام متقابل علیه آمریکا

اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا شامل ۳ ماده است؛

در ماده اول این طرح آمده است که قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا مصوب ۱۳۹۸/۲/۳ عبارت کلیه اعضای پنتاگون و شرکت‌ها و موسسات وابسته و فرماندهان و عاملان شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قبل از عبارت فرماندهی مرکزی "سنتکام" نیرو‌ها و سازمان‌ها و یا نهاد‌های تحت اختیار این فرمانده اضافه می‌شود.

همچنین در ماده دوم این قانون گفته شده که در ماده ۴ قانون عبارت کلیه اعضای پنتاگون و شرکت‌ها و موسسات وابسته و فرماندهان و آمران شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی قبل از عبارت فرماندهان ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا سنتکام اضافه می‌شود.

افزون بر این در ماده سوم این طرح بیان شده که دولت موظف است جهت تقویت بنیه دفاعی نیروی قدس سپاه پاسداران مبلغ ۲۰۰ میلیون یورو از طریق صندوق توسعه ملی در اختیار این نیرو قرار دهد.

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروز قانون اقدام متقابل علیه آمریکا از سوی لاریجانی رئیس مجلس به رئیس جمهور ابلاغ می‌شود.

منبع : خبرنگاران جوان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: قانون اقدام متقابل آمریکا «آمریکا در منطقه»پروژه انتقام سخت ایران کلید خورد مجلس شورای اسلامی سال از انقلاب اسلامیحضور اعضای شورای نگهبان
[ سه شنبه 17 دی 1398 ] [ 20:52 ] [ فاتح ]
[ ]