حجت الاسلام محمدحسنی: باید خود را برای مدیریت در همه شرایط آماده کنیم

حجت الاسلام محمدحسنی: باید خود را برای مدیریت در همه شرایط آماده کنیم

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش گفت: باید خود را به عنوان بسیجیان جان بر کف از نظر مهارت مدیریت بحران‌های سیاسی، نظامی، طبیعی (برف، سیل، بوران و طوفان) و فرهنگی آماده کنیم.

باید خود را برای مدیریت در همه شرایط آماده کنیمبه نقل از خبرنگاران جوان : حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در همایش بسیجیان کوی سازمانی شهید بهشتی نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به سالروز سازمان بسیج مستضعفین به فرمان امام (ره) با طرح این پرسش که بسیج برای چه متولد شد، افزود: اساسی‌ترین رسالت برادران و خواهران بسیجی صیانت از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن است.

وی افزود: این ماموریت بسیار بزرگی است که خداوند متعال در این مقطع بسیار حساس از زمان بر دوش خواهران و برادران بسیجی قرار داده است. این ماموریت از جنس ماموریت پیامبران و ادامه ماموریت ائمه و اولیا خدا است. ماموریتی بیسار مهم و مقدس است تا آنجایی که امام (ره) در کتاب صحیفه نور می‌فرمایند: حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است.

نماینده، ولی فقیه در ارتش اینکه ما بتوانیم رسالت خودمان را در حفظ نظام اسلامی به خوبی انجام دهیم الزاماتی دارد، تصریح کرد: «برخورداری از انگیزه الهی»، «حضور به مقدار و به هنگام در عرصه‌های مورد نیاز مثل فتنه‌ها، جهاد خدمت و صیانت از اصل نظام و استقلال میهن اسلامی»، «شناسایی انتظارات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از بسیجیان و بکارگیری آنان»، «ارتباط حداکثری با مساجد»، «ارتباط حداکثری با روحانیت» از جمله این الزامات در انجام رسالت است.

حجت الاسلام محمدحسنی «انس حداکثری با وصیتنامه شهدا»، «حضور مدیریت شده و هوشمندانه در فضای مجازی برای مقابله با شبه افکنان علیه نظام اسلامی»، «ارتقای سطح دانش بسیجی»، «بروزرسانی مهارت بسیجی بودن» و «پایبندی به میثاق بسیجی بودن» را از دیگر الزامات مهم یک بسیجی در رسالت اصلی خود که حفظ نظام اسلامی است برشمرد.

وی در همین رابطه گفت: تا یک بسیجی همه انگیزه اش الهی نباشد در انجام این ماموریت موفقیت لازم را به دست نخواهد آورد؛ بنابراین همه ما باید تلاش کنیم انگیزه‌ای جز خدا نداشته باشیم.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به فرمایشات اخیر فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر اینکه بسیجیان باید در همه محله‌ها در اوج آمادگی حضور داشته باشند، گفت: حضور بسیجیان باید به هنگام و به مقدار باشد یعنی اگر چناچه با همه ظرفیت خود حضور پیدا نکنیم آن ماموریت به درستی انجام نخواهد شد. اگر به هنگام هم به صحنه نیاییم باز هم ماموریت محوله بدرستی انجام نخواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با تاکید بر اینکه هر بسیجی باید بداند که امام (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) از ما چه مطالباتی دارند، خاطرنشان کرد: بسیجیان عزیز باید این مطالبات امامین انقلاب را تبدیل به یک جزوه کرده و برابر آن انتظارات عمل کرده و جلوی هر کدام که عملی شده تیک بزنند و هرکدام که زمین مانده برای عملی کردن آن تلاش خود را به کار گیرند.

وی با بیان اینکه ارتباط بسیجیان شهرک شهید بهشتی با مسجد ارتباط حداکثری است، گفت: وطن اصلی و خواستگاه حقیقی بسیجیان، مسجد است. انسان به وطن خود وابستگی و دلبستگی دارد و اگر کسی نسبت به وطن خود بی اعتنا باشد یعنی نسبت به هویت خود بی اعتنا است بنابراین ارتباط حداکثری با مسجد یکی از مهمترین الزامات موفقیت بسیجیان در انجام درست ماموریت‌ها است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: ارتباط بسیجیان با روحانیت روح بسیجی ماندن است امکان ندارد که کسی با روحانیت فاصله داشته باشد و بتواند در مسیر مستقیم به حرکت خود ادامه دهد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی ضمن تاکید بر اینکه انس حداکثری با وصیتنامه شهدا سبب ایجاد تحول اساسی و بنیادی در یک بسیجی خواهد شد، اذعان کرد: بسیج خود مکتب، ایده، رهنامه و نقشه راه درست زندگی کردن است بنابراین بسیجیان ما باید باسوادترین انسان‌های جامعه ما باشد. اکنون هم بسیجیان ما از سطح سواد بالایی برخودار هستند، اما باید آن را ارتقا دهند.

وی با بیان اینکه بسیجی بودن نیازمند یکسری مهارت‌ها برای مواقع لازم است، اظهار کرد: باید خود را به عنوان بسیجیان جان بر کف از نظر مدیریت مهارت بحران‌های سیاسی، نظامی، طبیعی (برف، سیل، بوران و طوفان)، فرهنگی آماده و برای هر کدام توان عمل و اقدام داشته باشیم.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: در اغتشاشات اخیر آن بسیجی موفق‌تر بود که مهارت مقابله با فتنه گران را بهتر بلد بود. ما باید بدانیم که چگونه با فتنه‌گری که آتش افروزی کرده و سلاح گرم و سرد دارد و به آشوب دامن می‌زد مقابله کنیم. فرماندهان محترم بسیج باید علاوه بر سایر مهارت‌ها، مهارت مقابله درست با آشوب گران را هم آموزش دهند.

منبع : خبرنگاران جوان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: حجت الاسلام محمدحسنیبرای مدیریت همه شرایط آمادهجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتشهمایش بسیجیان کوی سازمانی شهید بهشتی نیروی پدافند هوایی ارتش
[ پنج شنبه 7 آذر 1398 ] [ 22:14 ] [ فاتح ]
[ ]