روسیه میزبان نشست شورای وزرای دفاع کشورهای همسود

روسیه میزبان نشست شورای وزرای دفاع کشورهای همسود

مرکز مطبوعاتی سازمان همسود از برگزاری نشست آتی شورای وزرای دفاع کشورهای این اتحادیه به میزبانی روسیه خبر داد.

روسیه میزبان نشست شورای وزرای دفاع کشورهای همسود

به نقل از خبرگزاری فارس در دوشنبه، نشست شورای وزرای جامعه همسود فردا به میزبانی روسیه در شهر «آناپا» این کشور برگزار می‌شود.

بنابر گزارش مرکز مطبوعاتی کمیته اجرایی همسود، دستور کار این اجلاس بیش از 20 موضوع را در برمی‌گیرد که بررسی وضعیت نظامی و سیاسی در جهان و تاثیر آن بر وضعیت امنیت کشورهای مستقل مشترک المنافع، رویکردهای مفهومی توسعه همکاری نظامی کشورهای عضو این اتحادیه تا سال 2025 از جمله این موضوعات می باشد.

سران وزارتخانه های دفاع همسود همچنین تمرینات آتی مشترک نظامی نیروهای مشترک سیستم دفاع هوایی کشورهای همسود تحت عنوان «اتحاد نظامی -2019» را بررسی، جهات اصلی همکاری در زمینه استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و مبارزه با پهبادها و تمرینات نیروهای مسلح کشورهای عضو در سال 2020 میلادی را مشخص می کنند.

شرکت کنندگان این نشست همچنین در مورد توسعه همکاری در زمینه دفاع هوایی، ورزش و آماده سازی نیروهای نظامی مذاکراتی را صورت خواهند داد.

علاوه بر این، اعضا شورای مذکور برنامه اجرای مفهوم توسعه یک سیستم اطلاعات جغرافیایی واحد نظامی برای نیروهای مسلح کشورهای همسود، اصلاحات مقررات کمیته هماهنگ ساز خدمات توپوگرافی نیروهای مسلح وابسته به شورای وزرای دفاع را بررسی و تاریخ دقیق، مکان برگزاری و موضوعات جلسه بعدی و برخی دیگر مسائل را مورد بررسی قرار می دهند.

در این جلسه ریاست هیات تاجیکستان را «شیرعلی میرزا» وزیر دفاع این کشور بر عهده خواهد داشت.

شورای وزرای دفاع کشورهای عضو جامعه هسمود در سال 1992 میلادی ایجاد و کشورهای آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان اعضا آن هستند.

منبع : خبرگزاری فارس


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: روسیه میزبان نشست شورای وزرای دفاع کشورهای همسودشورای وزرای دفاع کشورهای این اتحادیهمیزبانی روسیه«شیرعلی میرزا» وزیر دفاع
[ سه شنبه 14 خرداد 1398 ] [ 14:53 ] [ فاتح ]
[ ]