رهگیری پهپاد‌های MQ-۹ و RQ-۴ آمریکایی در رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش

در جریان برگزاری رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، پهپاد‌های MQ-۹ و RQ-۴ آمریکایی که به منطقه شناسایی دفاع هوایی ایران وارد شده بودند، رهگیری شدند و مورد اخطار قرار گرفتند.

به نقل از  خبرنگاران جوان، در جریان برگزاری رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، پهپاد‌های MQ-۹ و RQ-۴ در حالی که از کیلومتر‌ها دورتر در رصد کامل شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور قرار داشتند، اقدام به ورود به منطقه FIR و محدوده ADIZ (منطقه شناسایی دفاع هوایی) ایران کرده بودند، از سوی پدافند هوایی ارتش رهگیری و با اخطار جدی مواجه شدند.

این هواگرد‌های فرامنطقه‌ای پس از قاطعیت پدافند هوایی در رهگیری و اخطار، مسیر خود را از حالت نزدیک شونده به مرز‌های جمهوری اسلامی ایران تغییر دادند.

گفتنی است، رزمایش مشترک دوالفقار ۱۴۰۰ ارتش از ابتدای برگزاری، مورد توجه نیرو‌های فرامنطقه‌ای بویژه آمریکا قرار گرفته و در این راستا پهپاد‌های MQ-۹ و RQ-۴ آمریکایی، اصرار بر فعالیت در محدوده FIR جمهوری اسلامی ایران و محدوده ADIZ (منطقه شناسایی دفاع هوایی)، قصد جمع آوری اطلاعات و نزدیکی به منطقه عمومی این رزمایش را داشتند. در طول برگزاری رزمایش هواگرد‌های بیگانه به دفعات مورد اخطار نیروی پدافند هوایی ارتش قرار گرفتند.

انتهای پیام/

منبع :خبرنگاران جوان

ما را اینجا دنبال نمایید

   کانال : فاتح خیبر(تلگرام)   

 http://fateh.loxblog.com/  وبلاگ   

    http://fateh.loxblog.com/

@marz_porgohar
@marz_porgohaar
@seday_artesh

@lashgareyan__ali

@fadaeyan_seyd_ali

lashgaryan_seyd_ali@


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: رهگیری پهپاد‌های MQ-۹ و RQ-۴ آمریکایی رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش محدوده FIR جمهوری اسلامی ایران محدوده ADIZ (منطقه شناسایی دفاع هوایی)
[ سه شنبه 18 آبان 1400 ] [ 22:53 ] [ فاتح ]
[ ]