آقای محمدحسن متولی زاده امروز ۱۳ تیر در نشست خبری مشترک با محوریت تامین آب و برق کشور در تابستان سال ۱۴۰۰، با اشاره به اینکه امسال بار‌ها اعلام شد سال ۱۴۰۰ از چند جهت سالی استثنایی است، افزود: گرمای بی‌سابقه در ایران و اغلب کشور‌های جهان عامل اصلی رشد مصرف برق بود.

وی اضافه کرد: به ازای هر یک درجه افزایش دما حدود ۱۵۰۰ مگاوات به مصرف برق کشور اضافه می‌شود. در ایران بویژه که ۴۰ درصد مصرف برق صرف وسایل سرمایشی می‌شود؛ این از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

متولی زاده گفت: در اغلب کشور‌های دنیا گرما مسئله‌ای جدی است، حتی در برخی کشور‌های پیشرفته جهان هم منجر به آسیب و تلفات انسانی شده است.

مدیرعامل توانیر افزود: مسئله بعدی ما برای روز‌های آتی است که گرمای شدیدتری در تمام نقاط کشور اتفاق خواهد افتاد؛ بنابراین، حساسیت این هفته و هفته آتی بیشتر است و باید توجه دقیق‌تری صورت گیرد.

وی ادامه داد: مسئله دیگر بحث خشکسالی است که در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده و عملا هم منجر به افزایش مصرف در بخش کشاورزی و هم منجر به کاهش ذخیره آب نیروگاه‌های برق‌آبی و کاهش تولید این نیروگاه‌ها شده است.

متولی زاده گفت: ما از یک طرف با افزایش مصرف و از طرف دیگر با کاهش تولید نیروگاه‌ها مواجه هستیم.

وی افزود: در اینجا نیاز به همکاری مردم و مشترکان اهمیت بسیار زیادی دارد؛ خوشبختانه در ۴۰ تا ۴۵ روز گذشته با وجود شرایط سختی که پشت سر گذاشته شد، با همکاری مشترکان بزرگ اعم از صنایع، کشاورزان، مصوبات هیئت وزیران و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، بدون اعمال خاموشی عبور کردیم، اما در روز‌های اخیر به دلیل موج گرما این مسئله اهمیت بیشتری پیدا کرده و همکاری مردم بیش از گذشته مورد درخواست است و کمک رسانه‌ها می‌تواند مشارکت مردم را جلب کند.

متولی زاده گفت: حتی در خود آمریکا هم هشدار‌هایی برای قطعی برق و کاهش مصرف به مردم داده شده است.

وی همچنین با اشاره به مسئله رمزارز‌ها افزود: این مسئله بویژه در ماه‌های اخیر به عنوان یک عامل رشد مصرف شناخته شده است؛ متاسفانه در انتهای سال گذشته و اوایل سال جاری، حجم قابل ملاحظه‌ای از دستگاه‌های استخراج ارز‌های دیجیتال وارد مدار شد و این به عنوان یک مصرف‌کننده‌ای که در برنامه‌ها لحاظ نشده بود موجب افزایش مصرف برق شد.
مدیرعامل توانیر گفت: در شناسایی و برخورد با این افراد، کار به‌صورت جدی در حال انجام است.

سهم ۴۰ درصدی برق کشور از مصارف سرمایشی

مدیرعامل توانیر گفت: ۲۴ هزارمگاوات، معادل ۴۰ درصد مصرف برق کشور در مصارف سرمایشی استفاده می‌شود

آقای محمدحسن متولی زاده در حاشیه نشست خبری مشترک با محوریت تامین آب و برق کشور در گفتگو با خبرنگار صداو سیما افزود: از ابتدای خردادماه که با چالش تامین برق مواجه شدیم یک یا ۲ روز سخت را گذراندیم بطوریکه با هماهنگی مشتریان بزرگ صنایع، کشاورزی و همکاری مردم، ۴۰ روز بدون محدودیت را سپری کردیم.

وی ادامه د اد: در این مدت با ورود موج جدید گرما و از مدار خارج شدن یکی دو نیروگاه، شاهد خاموشی برق بودیم.

مدیرعامل توانیر گفت: از یک ماه گذشته، جداول هفتگی خاموشی بصورت مستمر در سامانه شبکه‌های توزیع برق، منتشر شد، اما بدلیل اینکه خاموشی صورت نگرفت حساسیت و توجه مردم به این جداول خاموشی‌ها کمتر شد.

وی افزود: مردم به جداول خاموشی که در سایت‌های شرکت برق منتشر می‌شود توجه کنند و همکاری‌های لازم را داشته باشند تا شاهد خاموشی نباشیم.

متولی زاده گفت: پیش بینی ما این است که یک ماه سخت پیش روی صنعت برق است و امیدواریم با کاهش دما در روز‌های آتی و رعایت مردم، مشکل برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه از مردم تقاضا‌ی همکاری داریم ادامه داد: صنعت برق با همه ظرفیت در حال تولید برق است در این مدت گروه‌های صنعتی و کشاورزی همکاری کردند و مردم با امکانات ساده از جمله کاهش تعداد وسایل سرمایشی و تنظیم دمای کولر، می‌توانند به کاهش مصرف برق کمک کنند.

مدیرعامل توانیر گفت: ۲۴ هزارمگاوات معادل ۴۰ درصد مصرف برق کشور در مصارف سرمایشی استفاده می‌شود و ۲۰ درصد کاهش مصرف در این بخش که تاثیری در رفاه و آسایش مردم ندارد، می‌توانند کمبود برق را جبران کند.

 
 

منبع : میثاق

ما را اینجا دنبال نمایید

https://t.me/artsh_moghtader110  کانال : فاتح خیبر(تلگرام)   

@fatehkhebare110  کانال: عاشقان الله (جل جلاله) (سروش)    

https://www.mesaghnews.com

http://fateh.loxblog.com/  وبلاگ   

 @seday_artesh اینستاگرام      

 https://what.splus.ir/fatehkhebare110

 http://fateh.loxblog.com/

@lashgareyan_ali    اینستاگرام


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: برق , میثاق نیوزمدیر عامل توانیر: اضطراری شرایط برق یک ماه آینده
[ دو شنبه 14 تير 1400 ] [ 21:5 ] [ فاتح ]
[ ]