رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح وزارت دفاع:

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح وزارت دفاع:

  

 رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح وزارت دفاع:

ماهواره سنجشی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح به زودی در مدار قرار می‌گیرد

امیر فخری گفت: توانسته ایم اطلاعات لازم برای نیرو‌های مسلح را تهیه کنیم و امیدواریم به زودی ماهواره سنجشی سازمان جغرافیای ما هم در مدار قرار بگیرد.

به  نقل از خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ دوم ستاد مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح صبح امروز پنجشنبه ٢٠ خرداد ماه در نشست خبری که با محوریت روز ملی جغرافیا و دستاورد‌های سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح برگزار شد، گفت: تولید چارت‌های دریایی مورد نیاز نیرو‌های مسلح یکی از کار‌های ماست که ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش بر اساس این چارت‌ها حرکت می‌کنند. همچنین ما مسئول تامین اطلاعات جغرافیایی مورد نیاز نیرو‌های مسلح از کشور‌های همجوار و دور دست هستیم.

وی افزود: در حوزه ماموریتی نیرو‌های مسلح بدیهی است تهیه تصویر و اطلاعات از پایگاه‌های آمریکایی و سایر اطلاعات مورد نیاز نیرو‌های مسلح در همه عرصه جغرافیایی کشور‌های همجوار و دور دست کار سازمان جغرافیایی باشد.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح درباره تلاش این سازمان برای پرتاب ماهواره سنجشی به فضا نیز تصریح کرد: در حوزه تصاویر ماهواره‌ای نیز توانسته ایم اطلاعات لازم برای نیرو‌های مسلح را تهیه کنیم و امیدواریم به زودی ماهواره سنجشی سازمان جغرافیای ما هم در مدار قرار بگیرد.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح درباره بهره برداری این سازمان از پهپاد برای تصویربرداری از مواضع زمین نیز افزود: سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح از سال ۹۰ وارد حوزه بهره برداری از پهپاد برای تهیه عکس‌های فتوگرامتری شده است. برای این کار هم پهپاد باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد که مداوت پرواز و سنجنده‌های مناسب است. در این زمینه با کمک شرکت‌های دانش بنیان توانسته ایم به موفقیت‌هایی دست پیدا کنیم که اکنون نیز در حال بهره‌برداری از یک پهپاد نیمه سنگین برای این کار هستیم.

وی درباره برنامه سازمان جغرافیایی برای تهیه جایگزین سامانه‌ای مانند جی پی اس اظهار کرد: اکنون در حال برنامه ریزی برای ساخت منظومه مکان یابی جهانی در کشور هستیم و برنامه‌ای برای ارسال ماهواره به مدار ژئو داریم. خود کشور‌های خارجی از سامانه‌های زمینی هم استفاده می‌کنند که در ایران هم در حال ساخت چنین سامانه‌ای هستیم و پیشرفت‌های خوبی داشته ایم.

وی افزود: علاوه بر آن استفاده از پایگاه‌های تعیین موقعیت دقیق در کشور نیز مطرح است و الان سازمان‌های جغرافیایی، سازمان نقشه برداری و سازمان اسناد و املاک در حال کار در این زمینه هستند.

امیر سرتیپ فخری درباره ساخت و رونمایی از نرم افزار مسیریاب بومی توسط این سازمان نیز عنوان کرد: کار‌های مربوط به طراحی و ساخت نرم افزار مسیریاب بومی انجام شده است و قرار است تا به زودی از این نرم افزار رونمایی شود.

وی در پایان درباره خدمات سازمان در حوزه مدیریت بحران یادآور شد: یکی از کار‌های ما این است که مکان‌های مشکوک به آتش سوزی را به استان‌ها و وزارت کشوراعلام می‌کنیم. با ۹۷ درصد دقت سال گذشته جا‌هایی که اعلام کرده بودیم برای آتش سوزی درست بود.

در حال تکمیل...

منبع : خبرنگاران جوان

ما را اینجا دنبال نمایید

https://t.me/artsh_moghtader110  کانال : فاتح خیبر(تلگرام)   

@fatehkhebare110  کانال: عاشقان الله (جل جلاله) (سروش)    

https://www.mesaghnews.com

http://fateh.loxblog.com/  وبلاگ   

 @seday_artesh اینستاگرام      

 https://what.splus.ir/fatehkhebare110

 http://fateh.loxblog.com/

@lashgareyan_ali    اینستاگرام   


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح وزارت دفاع ماهواره سنجشی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح مدار
[ پنج شنبه 20 خرداد 1400 ] [ 13:56 ] [ فاتح ]
[ ]